Haber

Nüfus Randevu Alma Ekranı Yeni Kimlik Ehliyet Pasaport Randevu Nasıl Alınır?

Yeni kimlik, ehliyet ve pasaport müracaatları Nüfus Müdürlükleri’nden yapılıyor. Başvuru yapmak için öncelikle randevu almak gerekiyor. Peki Nüfus Müdürlükleri’nden nasıl randevu alınır? Telefonla randevu alınabilir mi?  İşte ayrıntılar.

İnternet sitesi üzerinden

Yeni kimlik, ehliyet yenileme yahut yeni ehliyet çıkarma, pasaport çıkartma süreçleri için müracaat yapmadan evvel randevu alınması gerekiyor. Randevular Nüfus Müdürlüğü’nün internet sitesinden yapılıyor. 

Randevu almak için https://randevu.nvi.gov.tr/#/nvi/randevu-al adresine direkt gidebilirsiniz.

Başvuru ekranında birinci olarak randevu cinsini seçmeniz gerekiyor. Bu ekranda pasaport, kimlik, ehliyet ve başka süreçler için seçim yapabilirsiniz. Akabinde İsminiz, Soyadınız, T.C. kimlik numaranız, telefon numaranız üzere bilgileri eksiksiz girmeniz gerekiyor. 

Daha sonra açılan ekranda size uygun vilayet ve ilçedeki Nüfus Müdürlüğü’nü seçebilirsiniz. Randevunuzu ikametgah adresinizin olduğu ilçeden alma zaruriliği yoktur. Seçiminizi yaptıktan sonra randevuyu kimin için alacağınızı seçmelisiniz. Çocuklarınız ve anne babanız için de randevu alabilirsiniz. 

Kişi seçimini de tamamladıktan sonra randevunuz için saat seçimini de yapmayı unutmayın. Akabinde randevunuz onaylanacak ve randevu bilgileriniz telefonunuza SMS ile gönderilecek.

Telefonla yahut uygulama üzerinden

Nüfus Müdürlüğü randevu alma süreçlerinizi Alo 199 çizgisini arayarak gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıyeten NVİ Taşınabilir uygulamasını telefonlarınıza yükleyerek de randevu alabilirsiniz. 

Randevuların çok ağır olduğunu, randevu bulmakta zorlanabileceğinizi hatırlatmakta yarar var. Uygun bir randevu alabilmek için sabah saatlerinde (08.00-09.00) randevuları denetim edebilirsiniz.

İşlemler ne kadar sürer?

Randevu saatinizde Nüfus Müdürlükleri’ne giderek sıra-matikten sıra almanız gerekiyor. Akabinde bu sıraya nazaran vazifeli şahıslar süreçlerinizi başlatıyorlar. Şayet tek bir süreciniz varsa ve evraklarınız eksiksiz ise süreç çok vakit almıyor. 

Başvuru tipinize nazaran parmak izleriniz ve imza örneğiniz alınabilir. Bu süreçler dışında fazladan bir süreç yapmanız gerekmiyor.

Ne vakit teslim edilir?

Başvuru yaptıktan sonra kimlik, ehliyet ve pasaportlarınızın ne vakit adresinize gönderileceği ise yoğunluğa nazaran değişebilir. Ehliyet ve kimlik kartları ortlama 1 hafta 10 gün içerisinde belirttiğiniz adrese teslim edilir. Pasaportların teslim edilmesi ise daha uzun sürebilir. 

Yeni kimlik kartınız, ehliyetiniz ve pasaportunuzun istediğiniz adrese gönderilmesini talep edebilirsiniz. Belirttiğiniz adreste kendinize yahut kimlik numarasını ibraz edebileceğiniz bir şahsa teslim edilmesini isteyebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

istanbul evden eve nakliyat
Başa dön tuşu