Ekonomi

Ticaret Bakanlığı duyurdu: Mevzuata aykırı yanıltıcı reklam yapanlara ceza kesildi.

Yapay zekayla oluşturulan promosyonlar ilk kez Reklam Komitesi tarafından incelendi.

Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklama şu şekilde:

”Erteleme cezasının yanı sıra Reklam Konseyi tarafından incelenen ve mevzuata aykırı olduğu tespit edilen 120 belgeye 12.231.507 TL idari para cezası uygulandı.

Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Şurası, vatandaşları mağdur eden davranışlar ve tüketici algısını manipüle eden eylemlerin yanı sıra yapay zeka kullanılarak oluşturulan reklamları da ilk kez gündemine aldı.

Bakanlığımız bünyesindeki Reklam Kurulu’nun 12 Eylül 2023 tarih ve 337 numaralı toplantısında görüşülen 138 belgeden 120’sinin mevzuata aykırı olduğu tespit edilerek, reklam durdurma cezasına ek olarak 12.231.507 TL idari para cezası da uygulandı. ve ticari uygulamalar söz konusudur.

“YAPAY ZEKA KULLANILARAK OLUŞTURULAN REKLAMLAR İLK KEZ YÖNETİM KURULU GÜNDEMİNDE”

Yaşamın her alanında alışkanlıkları ve günlük yaşamı etkileyen teknolojik ilerlemenin bir sonucu olarak ticari reklamların oluşturulma ve tüketicilere sunulma biçimleri ve kanalları da değişmeye başlamıştır. Yapay zeka tarafından oluşturulan ve tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan veya dolaylı olarak etkileyen bu içerikler, oluşturulma şekli veya yayınlandığı mecra ne olursa olsun Reklam Konseyi tarafından incelendi.

Bu kapsamda 337 sayılı Yönetim Kurulu toplantısında, “ChatGPT” adlı yapay zeka uygulaması tarafından oluşturulan promosyonlara ilişkin, rakip ürün veya firmalara göre üstünlük algısı aktaran ifadeler içeren 3 belgeye idari yaptırım uygulandı ve bu belge hakkında idari yaptırım uygulandı. objektif araştırma sonuçlarına dayanmamaktadır.

“TİCARİ REKLAM YAPILMASI YASAK OLAN ÜRÜNLERİN REKLAMLARININ YAPILMASI DURDURULDU”

Son dönemlerde özellikle sosyal medya kanallarında ticari reklamı yasak olan alkollü içeceklerin tanıtımlarının yapıldığı ve Reklam Konseyi tarafından gerekli inceleme ve tespit çalışmalarının yapıldığı görülmektedir.

Bu kapsamda reklamı yasak olan alkollü bir içeceğin röportaj-sohbet formatında tasarlanmış bir içerikle, eserin ismine doğrudan yer verilmeden dekor üzerine yerleştirerek ve belirlenen sloganlar kullanılarak tanıtımının yapıldığı belirlendi. Eserin ismine veya görseline yer verilmeden, söz konusu örtülü reklamlara idari yaptırım uygulandı. Var.

“TÜKETİCİ ALGISININ YÖNLENDİRİLDİĞİ SIRALAMA SONUÇLARINA İLİŞKİN İDARİ YAPTIRIM KARARI ALINDI”

Sıralama sonuçlarında reklamı yapılan içeriklerde yer alan “reklam” olgusunun, reklam olgusunun açık ve anlaşılır olma kriterini istismar edecek şekilde açık ve anlaşılır olma kriterini karşılamaması nedeniyle bu ay yapılan konsey toplantısında Reklam Konseyi tarafından idari yaptırım uygulandı. ortalama tüketici algısı.

Ticaret Bakanlığı olarak tüketicilerin karar alma süreçlerinde manipülatif hareketlerle mağdur edilmemeleri ve tüketicilere ulaşmada ticari etiğe uygun olmayan hareketlerde bulunulmaması için titizlikle çalışmaya devam edeceğiz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu