Doğu Kıyısı Liman Grevi Yeni İş Sözleşmesiyle Sona Erdi
ABD’nin Doğu Kıyısı ve Körfez limanlarındaki operasyonlar, sendikalı liman işçileri ve işverenleri arasında yeni bir iş sözleşmesi üzerinde geçici bir anlaşmaya varılmasıyla normale döndü. Önümüzdeki altı yıl içinde %62’lik bir ücret artışı öngören anlaşma, Perşembe günü imzalandı ve liman faaliyetlerini aksatan üç günlük grevi sona erdirdi. Anlaşma, Uluslararası Liman İşçileri Birliği’nin (ILA) yaklaşık 45.000 üyesine fayda sağlayacak.
Bu çözüme giden yol birçok iniş çıkış gördü. Görüşmeler, 17 Mayıs 2024’ten sonra başladı ve ILA ile ABD Denizcilik Birliği (USMX), mevcut altı yıllık anlaşmanın 30 Eylül 2024’te sona ermesinden önce yeni bir sözleşme imzalamayı hedefliyordu. Ancak, 10 Haziran’da ILA, otomasyon endişeleri nedeniyle görüşmelere ara verdi. APM terminalleri ve Maersk Line’ın işgücüne ihtiyaç duymadan kamyonları işleme alan bir Otomatik Geçiş sistemi kullandığını keşfettiler.
Ertesi gün, USMX bazı konuların daha derinlemesine tartışılması gerektiğini kabul etti. 12 Temmuz’da, ILA Başkanı Harold Daggett, bazı USMX üyelerinin mevcut sözleşmeyi ihlal etmesi nedeniyle 1 Ekim’de grev olasılığının arttığı konusunda uyarıda bulundu. Bu durum, görüşmelerin geçici olarak durmasına neden oldu.
Görüşmeleri yeniden başlatma çabaları Eylül sonuna kadar başarısız oldu. 5 Eylül’de ILA delegeleri olası bir greve oybirliğiyle destek verdiler. Çıkmaz devam ederken, USMX 26 Eylül’de ILA’yı müzakere masasına geri getirmek umuduyla haksız iş uygulaması suçlamasında bulundu.
Son tarih yaklaşırken, USMX 30 Eylül’de teklifini iyileştirdi ve yaklaşık %50’lik bir ücret artışı, emeklilik planlarına işveren katkılarının üç katına çıkarılması ve geliştirilmiş sağlık hizmeti seçenekleri önerdi. Buna rağmen, ILA 1 Ekim’de greve gitti.
Üç günlük operasyon durmasından sonra, Perşembe günü, 3 Ekim’de ILA ve USMX önemli ücret artışı içeren geçici sözleşme üzerinde anlaştı. Bu çözüm, grevden kaynaklanan uzun süreli aksamalara hazırlanan denizcilik endüstrisi için bir rahatlama oldu.
Reuters bu habere katkıda bulundu.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.